efter sol

Igår stod jag ute i en paddock nästan hela dagen. När jag kom hem hade jag en snygg grisröd krage ovanför tröjlinningen. Därför var jag tvungen att lyfta ner lådan från smattens hylla markerad med SOL. Och när jag öppnade den - lukten. Jag tog fram efter sol-krämen och började smörja och lukten blev ännu mer. Greklandssand. Italienträngsel. Tanzaniahetta. Så många minnen som trängs i den där solkrämslukten. Så mycket fint. Så många somrar och partier femhundra och böcker och sand mellan tårna och saltklådande ryggar. Så mycket liv i en liten, diskret lukt.

Kommentarer
Postat av: m.

lustigt, precis vad jag har tänkt på nu i veckan också! men nu kan jag ju inte skriva det för då känns det som man härmas. men instämmer. hur man får den där utomlandskänslan så fort man tar på solkräm, pool restaurang på kvällarna allt sånt. och så känner man sig lite förvirrad när man upptäcker att man fortfarande är kvar här i ockelbo och inte på någon varmare breddgrad. fast den värmen som är nu räcker mer än nog för mig.

2007-06-04 @ 23:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback