beslutsångest

Jag ska köpa dator. Jag ångrar att jag någonsin gav mig in i det. Jag har fått ett enormt återfall av beslutsångesten jag kunde drabbas av som sexåring vid glasskiosken. Enda skillnaden är väl att det handlar om ganska mycket mer pengar. Ungefär tusen gånger mer. Om jag som sexåring köpte fel glass, kunde jag köpa rätt nästa dag, det kom många fler soldagar att köpa glass på. Men, förstår ni, en dator går inte riktigt att köpa om. Nog för att jag har ett rätt välmående sparkonto, jag har ändå inte råd att köpa fler än en dator. Så det måste bli RÄTT.
Ganska länge var jag inne på en MacBook, alla säger ju att Mac ska vara så mycket bättre för mediahantering och det är ju det jag håller på med - PhotoShop, iTunes, Firefox och Word är i princip de enda programmen jag använder. Men så insåg jag att MacBooken har en skärm på 13 tum. Pyttelitet! Det kommer jag inte kunna redigera bilder på. Så vi hittade en annan, HP, stort minne och stor hårddisk, verkade mycket prisvärd. 15,4 tum. Jag åkte in till stan för att kolla på den, men herregud, den var ju ENORM! Bra att redigera bilder på kanske, men inget att ha i väskan när jag är ute på stan. Och det är ju liksom det jag vill ha den till, inte bara bildredigering, jag vill kunna sitta på stan och skriva, det är så mycket lättare, inte lika prestationsångestframkallande som att Sätta Mig Vid Datorn hemma och Skriva.
Det slutade med att jag kom fram till (med Jonatans hjälp) att 14 tum är lagom för mig. Mittemellan. Inte för litet. Inte för stort. Men ja, nu kan jag typ inte hitta några datorer som är 14 tum, inga som passar mig i alla fall och JAG BLIR GALEN! Jag vill inte ha någon dator. Jag ska fortsätta att bara skriva för hand. Jag ska sälja min EOS 400D, börja använda min analoga systemkamera istället, och typ ... börja lyssna på kassetter!

Kommentarer
Postat av: Jakop Dalunde

Bra att du köpte en mac till slut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback