min nya dator

Nu fungerar mitt internet igen! Jag har gått runt halvt panikslagen sen igår kväll då jag kopplade in datorn här hos mamma och plötsligt inte kunde komma ut på internet. Begränsad åtkomst stod det och inget fungerade. Datorn påstod att det kunde vara fel på nätverkskort. Tänk om jag gjort sönder min dator efter tre dagar!? Jag var tvungen att se på halva Garden State för att lugna ner mig så pass så att jag skulle kunna somna (jag älskar Garden State, Natalie Portman och musiken och ÅH). När jag sent omsider vaknade idag, ringde jag bredbandsbolagets support och efter att ha suttit i kö i tjugo minuter fick jag prata med en Jakob som först också sa att det kunde vara fel på nätverkskortet, men när jag sa att jag kommit in på internet tidigare, började han humma och efter en stund frågade "Känner du någon Jan Malmborg? Har du varit inne på internet hos honom? Heter din dator Ofelia?" bara sådär och jag blev helt paff. Allt det kunde han se, genom att bara ha fått mammas personnummer. Teknikens under! Han sa att min dator hade låst sig i pappas abonnemang och att det i vanliga fall låser upp sig efter någon timme, men att det nu blivit något fel och datorn var fast hos pappa. Men nu låste han upp det och jag loggades in på MSN medan han fortfarande förklarade att såhär ska det inte vara egentligen och om det händer igen så är det bara att ringa supporten så fixar de det. Jag är så lättad!

(Och jag har lagt över all min musik i iTunes nu. Det blev så mycket att jag skulle kunna lyssna i sjutton dagar oavbrutet om jag skulle vilja. Det tycker jag är ganska mycket, faktiskt...)


dator
Min dator och djungelormen Hugo

Kommentarer
Postat av: Jakop Dalunde

iTunes är bäst. Även på PC.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback