mellan Bagarmossen och Slussen

Kärrtorp
Det är något fint över den där gamla tunnelbaneskylten i Kärrtorp

När jag vaknade ett par minuter i tolv sken solen och jag bestämde mig för att åka in till stan och promenera lite. Men när jag gick nerför backen mot tunnelbanan ändrade jag mig och svängde ut på Rusthållarvägen istället. Jag har i många år tänkt att jag skulle gå från Bagarmossen ända in till stan. Idag, årets andra dag, bestämde jag mig för att verkligen göra det.
Medan jag gick där genom Kärrtorp och Björkhagen och Hammarbyhöjden funderade jag på ifall det är bäst att gå med eller utan ett mål. Jag tänkte att utan mål kanske man är mer öppen för nya möjligheter, man kan hitta nya vägar och se nya saker på ett sätt som promenaden med ett mål inte riktigt ger plats för. Samtidigt är målet en motivation. Jag kan motivera mig själv till att gå nästan hur långt som helst, bara jag bestämt mig för att jag ska komma fram någonstans till slut, om jag har ett mål. Om jag inte haft stan som mål idag, hade jag slutat gå vid Skärmarbrink, för där började jag bli lite trött i benen. Kanske kan man kombinera det lite? Att bestämma sig för att dit ska jag, men tillåta sig själv att komma på villovägar om de verkar mer spännande.
Efter flera timmar och både Daniels och Siris blandband kom jag fram till Slussen. Himlen var rosa och jag satte mig på en bänk för att vila fötterna lite och tittade på människorna som gick förbi. Sen tog jag tunnelbanan hem igen.

slussen
Slussen 15:15 den andra januari 2007

Kommentarer
Postat av: Daniel

Du ÄR norwegian wood.

2007-01-03 @ 11:25:14
Postat av: Johan

jag har gått från t-centralen till bagis^^,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback