kvarteren

träd

Jag gick på promenad igen, fast den här gången gick jag in i skogen istället. På det här trädliket leket jag och Malin i våras. Allting var så jämnbrunt, och jag kom att tänka på en intervju jag läste för ett tag sen. Det var med The Concretes förra sångerska, Victoria tror jag hon heter. Hon hoppade av The Concretes för att det blev för mycket och nu har hon ett nytt projekt - Taken By Trees. Namnet för att hon är fascinerad av träd, berättade hon i intervjun. Det kom jag att tänka på när jag gick i skogen. Jag tycker också om träd. Ett sorts tålamod, en styrka, kompromisslöshet men ändå en förvånande anpassningsförmåga. "Här ska jag stå." Träd gör mig lugn.

å

Jag gick ner till Brotorp och såg på speglingarna i vattnet. Här brukar man kunna åka skridskor såhärårs. Sen gick jag tillbaka upp i Bagarmossen. Och såg den här vägskylten:

kv.1

Kvarter Kvinnligheten? Jag har aldrig förstått det där med kvartersnamn, men på min väg tillbaka hem märkte jag att vi här i Bagarmossen har riktigt söta kvartersnamn...

kv.2

kv.3

kv.4

kv.5

kv.6

Och själv bor jag i:

kv.7



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback