förra året la jag ut en förmögenhet på musik

Såhär runt nyår är det populärt med årssummeringar av olika slag. Egentligen älskar jag att göra listor och sånt, men den senaste veckan har det inte riktigt känts så tilltalande. Men vad har varit typiskt för 2006? Efter lite funderingar kom jag fram till att en av de sakerna jag gjort mest förra året var att lyssna på musik, ny musik, jag tror inte att jag någonsin upptäckt så mycket ny musik förut. Och det syns i min CD-samling - jag har nämligen aldrig köpt så många skivor som förra året heller. Mina skivinköp har ökat med minst 200% från föregående år. Så det kan bli en schysst årssummering, att lista alla skivor jag köpt. I kronologisk ordning:

A Camp - A Camp (jag kan inte få nog av Nina Persson)
Jeff Buckley - Grace Legacy Edition (den växer varje gång jag lyssnar på den)
The Beatles - The White Album
Frida Hyvönen - Before Death Comes
Hello Saferide - Introducing...
Josh Ritter - The Animal Years
Laakso - I miss you, I'm pregnant (första konserten på Arvika, jag föll pladask)
Ed Harcourt - The Beautiful Lie
Peter Bjorn and John - Writer's Block
Jason Collett - Idols of Exile (ett impulsköp, jag hade aldrig hört honom och knappt hört talas om honom innan, men det visade sig att det var en riktigt mysig skiva)
Regina Spektor - Begin to Hope (special edition) (Jonatan hade skickat alla hennes album som mp3-filer och jag var helt beroende av henne andra hälften av sommaren, så jag kände att jag var tvungen att köpa en skiva av henne. Jag är för mesig för att palla hela den här nerladdningsgrejen...)
Joni Mitchell - Blue (pappa har en men jag ville ha min egen, för det är ju en av de bästa album som någonsin gjorts. Tycker jag)
Damien Rice - 9
Asha Ali - Asha Ali

Dessutom har jag också fått ett par skivor av pappa vid olika tillfällen:
Stina Nordenstam - This is
Håkan Hellström - Nåt gammalt, nåt nytt, nåt lånat, nåt blått (mest för gamla minnens skull)
The Strokes - Is this it
Thåström - Skebokvarnsv. 209 (pappa bodde på Skebokvarnsvägen och spelade fotboll med Thåström när han var liten, det var därför han köpte den. Inte för att jag uttryckt någon önskan om att få den)

CD

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är också för mes. men vill gärna lyssna mer på regina spektor. vilket av hennes album tycker du är bäst?

2007-01-03 @ 22:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback