delat boende

Jag som har bott hos pappa i många veckor nu är alldeles fascinerad över hur mitt liv byter skepnad när jag flyttar hem till mamma. Livet blir på något sätt mindre strukturerat, det går långsammare och hamnar liksom under ett tunt lager av pudersnö. Stilla. Det finns egentligen inte någon fungerande dator, tv-kanalerna är begränsade till svt 1 - tv 6. Jag har hunnit sy på knapparna till min vinterjacka. Jag har hunnit sticka upp ett helt garnnystan och sen sprätta upp den halvklara halsduken igen, för jag har egentligen ingen användning av en ny halsduk. Jag vill bara sticka lite. På något sätt känner jag mig mer tillfreds. Och då får man stå ut med att hitta koppar med intorkat kaffe lite varstans i lägenheten...

kaffekopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback