tapaaninpäivä

Inatt drömde jag att Jakop åkte i en rulltrappa i motsatt riktning från min, att jag stötte ihop med en irriterad, springande Hannes på en skogsstig och att jag fnissade ihop med hans lillasyster Siri, som är fyra år yngre än mig och som jag inte träffat på sju år.

Och ett par ord om julen också, kanske. Julafton var både stressig och lugn, så som det blir när man har många familjer. Men den slutade i vårt kök, tillsammans med mamma och tre av hennes vänner, med diktuppläsning och julbakelseätning. Och igår pratades det svamp och Sydafrikaresor i min fasters kök.
Jag firade jul med en tjock labrador, en tvåochetthalvtårig brandmästare och ett riktigt litet kraftpaket till bulldog.

Kommentarer
Postat av: Jakop Dalunde

Spännanade.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback