onneksi olkoon

Idag fyller min mamma år. Så igår satt jag uppe till två för att bli klar med vantarna jag stickade åt henne i födelsedagspresent. Imorse när hon kom in i köket låg de på köksbordet med en rosett om sig och ett litet grattiskort. Istället för frukost på sängen. Jag kunde bara inte få mig till att gå upp sju på morgonen, det har jag inte gjort sen jag tog studenten...
Och idag har jag bakat. Någon sorts saffranskaka. Doften av saffran är nog bland det godaste som finns.

kaka


Och jag har gjort håll koll på kolet-testet. Jag släpper ut 2,3 ton växthusgaser om året, påstår det. Mindre än världsmedborgaren. 0,3 ton mer än vad som krävs för att uppvärmningen ska begränsas till två grader. Så jag är nog en ganska liten bov. (Men ibland blir jag så sugen på apelsiner att jag bara inte kan låta bli. Speciellt såhär års med de enorma, otroligt läckra navelapelsinerna. Jag kan duscha kallt, men mina citrusfrukter måste jag ha.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback