föräldrar på museum

Mitt i en föreläsning om min far, när jag påpekar för mamma att detta typiska skilsmässobarnfenomen - att behöva lyssna på den ena föräldern prata om den andra (inte allför sällan med en bitter underton), försätter mig i en väldigt obekvämt läge där jag inte vet vem jag ska hålla med, vänder hon om totalt och säger:
- Du ska inte hålla med någon. Den enda skylldighet du har mot dina föräldrar är att genomskåda dem totalt och ta vara på deras guldklimpar och verkligen undvika att upprepa det du inte tycker om med dem. De är ju egentligen bara museiföremål vars kultur bör stanna där i museet och inte föras vidare bara för att.

Hon är expert på att uttrycka smarta saker på väldigt roliga sätt, min mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback