debuten

bok


Jag har alltid trott på att ta tag i saker själv. Om man vill få något gjort, så måste man i slutändan själv ansvara för det. Så därför har jag tagit och gjort min egen debutbok. Samlat mina bästa noveller, kortprosatexter och dikter mellan en framsida och en baksida, illustrerat med mina egenhändigt tagna fotografier och fäst samman till en 102 sidor tjock bokliknande kreation. Jag vet inte hur många timmar jag tillbringat framför datorn med fromgivning och tekniska bekymmer, med kopiatorn, limm och hålslagare. För att inte tala om den oändliga tidsrymd jag tillbringat med pennan i handen, skrivandes och rättandes och omskrivandes. Men nu har jag den framför mig. En nästan helt riktig bok. Det känns stort. Jag gav inte upp. Jag gjorde det själv.
Inte för att jag någonsin skickat in till något förlag och blivit refuserad. Jag är bara exceptionellt bra på att gå händelserna i förväg och i höst har jag även blivit expert på att plocka isär mig själv. Det blir säkrare såhär, att göra själv. Och så tycker jag ju om att pyssla.

Nu vet jag hur jag gör. Och jag kan göra fler. Om någon skulle råka vara intresserad. Som julklapp tillexempel.

Kommentarer
Postat av: Jakop Dalunde

Jag vill ha en.

Postat av: Hanna

Åhå, kostar hur mycket? :)

2007-12-17 @ 18:39:39
Postat av: Sara

Så vackert, Katja. Jag håller på att göra min bok nu. Jag vet inte vad den ska heta. Min diktbok med samlade verk. Odefinierat funderar jag på. Eller stupefallssång. Men det är så svårt att sätta namn. Det drar ändå inte över alla mina dikter.

2007-12-18 @ 12:22:15
URL: http://slappsaris.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback