åskan och regnet mot Bagarmossens asfalt

Det spöregnar, jag hör det genom det öppna fönstret. Och det åskar. Precis över oss. Nu är det praktiskt att ha en bärbar dator. Jag älskar åska. Och nästan lika mycket älskar jag regn.
Regnet genom mitt öppna fönster. Mitt fönster. Jag är hemma. Efter fyra veckor i Finland kan jag se på film hela dagen om jag vill, ligga på min säng och lyssna på musik, gå runt i mitt Stockholm och hälsa på människor, för jag känner människor, människor känner mig, jag gick på promenad med Kirke igår och träffade Klas, Edip och Erik och vi pratade lite om sommaren och det är en såndär sak som man kan få klaustrofobi av ibland, att Stockholm är så litet att man nästan alltid träffar någon man känner en dag på stan, men efter fyra veckor i Finland så känns det så underbart. Att komma hem.
Jag är hemma, och lyssnar på regnet genom mitt fönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback