jag sitter och gör personlighetstester

Jag äter mellanmål, rester från igår, det var nog tänkt att bli middag ikväll kanske eller Annas lunchlåda imorgon men jag var så hungrig, jag är jämt så hungrig nuförtiden, jag stoppar i mig allt, mat, mackor, glass, chips, mandariner, bananer, mjölk, påskmust, och jag tränar inte ens. Jag har nog fått någon ätstörning. Ibland tänker jag att jag borde vara lite mer som jag var när jag var sexton. Då var jag duktig. Då åt jag nästan inget raffinerat socker, jag red tre, fyra gånger i veckan och jobbade i stallet, jag joggade två gånger i veckan och jag gick på yoga. Vart fick jag det ifrån? Nu går jag bara på långpromenader med MP3-spelaren.
Imorgon har jag samhällskunskapsprov och idag sa Lisa (läraren) att jag å ena sidan kanske inte presterat så bra det gångna året, men att jag är en klippa. Hur går det ihop? Jag har helt tröttnat på Abyssinian chronichles, jag orkar inte med alla våldtäkter och korrupta militärer och Mugezis cynism. Så jag har börjat läsa Pappa pralin av Anna Jörgensdotter. Istället för att plugga arbetsmarknad så sitter jag på sängen och läslusläser. Det är skönt att skita i allt ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback