sista dagen för detta år

himmel

Himlen är alldeles rosa och småpojkarna kan inte vänta, de smäller redan sina raketer. Det har varit ett händelserikt år. Det hör väl till, året man fyller myndig. Jag trodde aldrig att jag skulle bli en sån partypingla, jag som slutade gå på fester när jag var femton för att jag tyckte att alla fulla fjårtisar var alldeles för ansträngande. Men att dansa är som en drog. Jag tror att jag vuxit mycket. Det känns som det. Jag har lärt mig av livet och jag går in i det nya året med så mycket mer än när jag gick in i det förra.
Förra året började med att jag och Hannah och Kirke satt fast i tunnelbanan och till slut blev tvugna att gå från Svedmyra till Bagarmossen i snöfallet, för tunnelbanan hade slutat gå. Det tog nästan tre timmar. När vi kom fram till mig hade Kirke blå tår och vi kunde inte ens skratta åt hela grejen. Hoppas nästa år börjar lite bättre.

persienn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback