samtal

café

Igår var jag på café med Jonatan. Vi pratade om framtiden, om att ha mål och att planera. Och vi pratade om kärlek och förälskelser. Det är helt annorlunda att prata med Jonatan än med dem jag brukar prata sånt med. Det var skönt.
Idag gick jag på promenad med Kirke och pudlarna Zorro och Sippy. Vi pratade också om framtiden, om att ha mål och att planera. Och om kärlek och förälskelser. Fast på ett helt annat sätt. Och det är fascinerande hur olika infallsvinklar man kan ha på sina problem och sin omvärld. Och jag tror att det är bra att själv få så många vinklar som möjligt. Annars snöar man lätt in sig. Det är så lätt att fastna i sitt eget. Genom att samtala om det kan man komma fram till så mycket mer än om man bara snurrar runt i sin egen ångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback