akut feber

Igår nös jag i skolan och när jag drog in andan igen kändes det som att jag drabbats av akut feber. Jag kunde inte koncentrera mig på litterär gestaltning och när jag kom hem hade jag 37,8. För mig är det feber, för jag får i princip aldrig feber, jag kan vara jättesjuk utan att det syns alls på termomentern. Och det är ju så typiskt, såhär när alla skolgrejer är avklarade så blir jag sjuk. Riktigt jävla äckelsjuk. Inatt kunde jag inte sova för att jag hade så ont i huvudet. Jag har aldrig haft så ont i huvudet. Jag har aldrig mått så dåligt (bortsett från när jag tog Lariam, en sorts malariatabletter, och trodde jag skulle spy hela tiden men kunde inte, och dessutom fick jag personlighetsförändringar). Till slut låg jag och yrade, pratade för mig själv om hur ont det gjorde och då blev det nog. Jag gick upp och tog en Alvedon. Sen började jag titta på Sound of Music bara för att slippa börja yra igen, och väntade på att Alvedonen skulle verka. Huvudvärken försvann så småningom när Maria kommit tillbaka till klostret från sitt "The hills are alive with the sound of music" och jag stängde av och somnade och vaknade igen halv ett och insåg att det var för sent att sjukanmäla sig. Jag har dubbla koftor på mig och ändå fryser jag. Det här är underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback